- Szczegóły
- Opublikowano: 18 lipiec 2024
- Odsłony: 786
Wyżyna Teatralna 2024
Ogólnopolski Festiwal Teatrów i Monodramistów
Gorączka
OSOBOWOŚĆ FESTIWALU
Mikołaj Grabowski
"Dzienniki"
Scenariusz i reżyseria: Mikołaj Grabowski
Nigdy żaden naród nie potrzebował bardziej śmiechu niż my dzisiaj. I nigdy żaden naród nie rozumiał śmiechu – jego roli wyzwalającej. Ale śmiech nasz dzisiejszy już nie może być śmiechem żywiołowym, czyli automatycznym – musi to być śmiech z premedytacją, humor stosowany na zimno i z powagą, musi to być najpoważniejsze zastosowanie śmiechu do naszej tragedii. Ten śmiech dyktowany strasznymi koniecznościami powinien by objąć nie tylko świat wrogów, ale przede wszystkim nas samych i w tym co mamy najdroższego.
Witold Gombrowicz Dziennik 1954r.
Wykonanie: Mikołaj Grabowski,
„DZIENNIKI” - scenariusz powstał na podstawie fragmentów „DZIENNIKA” Witolda Gombrowicza i „TRANS – ATLANTYKU” tegoż autora.
Kilka uwag reżysera:
Gombrowicz wtargnął do mojego życia niejako szturmem…, jest jedną z najważniejszych postaci, jakie pojawiły się na mojej artystycznej drodze. Bez specjalnej przesady mogę powiedzieć, że ten autor w pewien sposób mnie uformował. Czytając go, miałem wrażenie, jakby precyzyjnie określał to, co wcześniej sam intuicyjnie przeczuwałem Uderzała mnie jego odwaga i
bezkompromisowość.
Jego emigracja w Ameryce Południowej, spowodowała, że jego refleksje, były i nie były z polskiego zaścianka, były i nie były z argentyńskiej Estancji. „Chcesz być człowiekiem w świecie, czy Polakiem” pytał Gombrowicz. W imię obrony własnej niezależności wydał wojnę Polsce, światu i może nawet sobie samemu. Podziwiałem go za to.
Gombrowiczowskie „bycie w świecie” odkryło przede mną jeszcze inną perspektywę wolności: oto ten autor, myśliciel, intelektualista nie wahał się opowiadać o sobie rzeczy dwuznacznych, obnażających, powiedzieliby niektórzy, kompromitujących go. Taki Gombrowicz, nie lepszy, nie gorszy, usiłował znaleźć wyjście z roztrzaskanego świata, który go otaczał i unicestwiał. Żył w nim (bo innego wyjścia nie miał) przerażony, szukając swojego miejsca w sztuce, lecząc polskie kompleksy, gubiąc się w nadmiarze cywilizacyjnych osiągnięć. Jego wnikliwe spojrzenie na głęboką zależność człowieka względem drugiego człowieka, jego pełen troski (choć nierzadko bardzo krytyczny) stosunek do Polski, polskości i Polaków, okaleczonych przez trudną historię,
która wypaczyła naszą samoocenę i zdolność do narodowej autorefleksji…
Zaproponowana przez Gombrowicza wizja świata, a także jego propolska, choć dość odmienna od innych, regulacja stosunku Polaka do własnej ojczyzny, bardzo do mnie przemawiały. Polskość u Gombrowicza jest logiczna, mądrze ułożona. Gombrowicz obnaża nasze narodowe wady nie po to aby nam dopiec, ale po to, żeby je nam uświadomić, żebyśmy nabrali do Polski zdrowego dystansu, żebyśmy spojrzeli na siebie, ale nie rozgorączkowani i z przekleństwem na ustach. To wszystko są rzeczy, które fascynowały mnie w tym pisarzu od samego początku.
Fascynacja autorem nie wyklucza tego, że praca nad nim nastręcza rozlicznych kłopotów, rodzi wątpliwości, bo to nie jest autor „prosty w obsłudze”. Zawsze towarzyszyło mi nieodparte wrażenie, że ostateczne nazwanie „czegoś” w Gombrowiczu, prowadzi do całkowitego jego uproszczenia.
Ale jak nie nazywać czegoś, co powinno jednak zostać nazwane?
Czas trwania: 70 minut.
Uwaga!!! na ten spektakl obowiązuje indywidualna rezerwacja miejsc (ilość ograniczona).
Rezerwacji dokonujemy telefonicznie pod numerem: 573 292 666.
TEATRY I SPEKTAKLE
Caryl Swift – Słupsk
"Matka Mejra i jej dzieci"
Reżyseria: Stanisław Miedziewski
Scenariusz: Caryl Swift, Stanisław Miedziewski
Caryl Swift w monodramie „Matka Mejra i jej dzieci” wciela się w postać tytułowej Mejry. Tekst powstał na podstawie reporterskich relacji Wojciecha Tochmana (Jakbyś kamień jadła) i Ryszarda Bilskiego (Urodziłam się z łopatą), dotyczących masakr popełnionych w imię „czystek etnicznych” podczas wojny na Bałkanach, w latach 1992-95.
Inspiracją dla owego spektaklu była postać dr Ewy Klonowskiej, urodzonej we Wrocławiu, jednej z najwybitniejszych przedstawicielek medycyny sądowej na świecie i członkini Amerykańskiej Akademii Nauk Sądowych, która dostarczyła też część wykorzystanego w monodramie materiału. Dr Klonowska od ponad 15 lat wydobywa ludzkie szczątki z niezliczonych grobów rozsianych po całej Bośni. Metodycznie pracując po kilkanaście godzin dziennie, oddziela drobne kostki dzieci od kości nastolatków i dorosłych dopasowując każdą z nich do pozostałych. Z wydobytych bezładnych stosów szczątków odtwarza zwłoki ludzi, które zwraca rodzinom. Jest ona kluczem do połączenia zmarłych z żywymi.
Tytułowa Matka Mejra, muzułmanka z Bośni, która w roku 1992 straciła podczas tej wojny syna i córkę, towarzyszy doktor Ewie z codzienną pomocą, nacechowaną jednak permanentnym oczekiwaniem na odnalezienie szkieletów swoich najbliższych.
Monodram „Matka Mejra i jej dzieci” rzuca światło na heroiczną „walkę z żywymi o prawa zmarłych”. Traktuje o naszej bezgranicznej pamięci o najbliższych, ale też o potrzebie złożenia ich w grobie i uwolnieniu się od żałoby. Spektakl ten jest wołaniem o sprawiedliwość wobec niewinnych, wobec ofiar i zapomnianych. Mówi o okrucieństwach popełnianych dawniej i obecnie na całym świecie, a nam żyjącym we Wspólnej Europie, przypomina też o demonach kryjących się w dziejach naszego kontynentu.
CARYL SWIFT urodzona w Farnborough (Wielka Brytania) aktorka, tłumaczka, animator kultury, od ponad dwudziestu lat mieszka w Polsce.
W 1985 ukończyła Uniwersytet Walijski w Aberystwyth, Wydział Teatru, Filmu i Telewizji (aktorstwo, reżyseria). Od początku lat ’90 aktorka współpracuje z wybitnym reżyserem Stanisławem Miedziewskim (Słupski Ośrodek Teatralny RONDO, Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku, Kompania Banda Oszustów). W latach 2005-2007 aktorka i asystent reżysera w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, gdzie była również koordynatorem współpracy zagranicznej teatru. W 2005 zagrała też roku w Teatrze Off-deBicz w Sopocie. Zrealizowała trzy monodramy „Kalamarapaksa”, „Ćma” i „Matka Mejra i jej dzieci”. Aktorka ma swym koncie role w serialach telewizyjnych i reklamach. Caryl Swift jest również autorką wielu przekładów dla teatrów i aktorów (m.in. Teatr KANA, Ewa Kasprzyk, dla Festiwalu Teatralnego Divadlo w Nitrze na Słowacji, Marcin Bortkiewicz, Wioletta Komar, Teatr Cogitatur). Współpracuje też aktorami pomagając im ulepszyć odegranie jej przekładów w języku angielskim. Dzięki zachowaniu – w przekładzie – niuansów rytmu, tonu i emfazy oryginału, wynikiem takiej współpracy są bardzo pozytywne recenzje i prestiżowe nagrody, m.in. Fringe First oraz Critics’ Award na Edinburgh Fringe Festival (“Noc”, Teatr KANA) oraz w 2011 roku Best Actress (“Diva”, Wioletta Komar) i Best International Show (“Patty Dyphusa”, Ewa Kasprzyk) na United Solo Festival na Broadway’u w Nowym Jorku.
NAGRODY ZA DZIAŁALNOŚĆ AKTORSKĄ: wyróżnienie na Festiwalu Teatru Jednego Aktora w Toruniu (1994), XXXVII Ogólnopolski Przegląd Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2002 – Nagroda Marszałka Województwa Zachodnio-Pomorskiego, Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wielkopolskim (2002) – Grand Prix, Festiwal Formy Teatralne w Warszawie (2002) – Grand Prix, Nagroda Specjalna Jury 44 Kaliskich Spotkań Teatralnych (2004), Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Mogilewie na Białorusi – Grand Prix (2007). Nagroda I stopnia Prezydenta Miasta Słupska za wybitne kreacje aktorskie w Teatrze Rondo w Słupsku (2005).
Premiera: 06.01.2012
Czas trwania: 50 minut
DS ČI - PR - CHA – Kremnica (Słowacja)
"Meno nie jei podstatné"
Scenariusz: Jozef Bajnok a Peter Luptovský
Reżyseria: Peter Luptovský
Scenografia: Jozef Bajnok
Teatr działający przy Podstawowej Szkole Artystycznej J.L. Belli w Kremnicy. Teatr działa głównie w kategoriach dramatu, monodramu, teatru poetyckiego. Aktorzy często występują także jako recytatorzy poezji i prozy. Teatr zdobył wiele nagród (zarówno indywidualnie, jak i zespołowo). Teatr występował na festiwalach w całej Słowacji, ale także (kilka razy) na Ukrainie, Łotwie i w Polsce.
W spektaklu „Imię nie jest ważne” widz poznaje życie człowieka, który służył władzy politycznej. Kiedy wziął do ręki Biblię, którą zaczął czytać, zrozumiał, że służył złu. Teraz szuka przeprosiny i przebaczenie za swoje życie oraz stara się odnaleźć spokój w duszy.
Czas trwania: 50 min
Teatr Fieter – Ozimek
"Camus "She, Bye" "
Scenariusz, reżyseria, scenografia: Robert Konowalik
Teatr Fieter istnieje od 1991 roku, realizuje spektakle na podstawie tekstów własnych lub adaptacji, w ostatnich latach częściej sięga po formułę teatru lalkowego. Zespół stanowią osoby dorosłe oraz młodzież.
Camus "She,Bye" - spektakl inspirowany jest twórczością Franza Kafki, Williama Shakespeare'a oraz Raymonda Chandlera. To dwutorowa opowieść z wykorzystaniem plansz i lalek, Żartobliwa a jednocześnie "mroczna" historia kryminalna (a właściwie dwie).
Czas trwania: 60 minut
Premiera: kwiecień 2024 r.
Teatr Krzesiwo – Warszawa
"Ścięte żonkile"
Scenariusz i reżyseria: Ryszard Polaszek
Opracowanie muzyczne: Filip Polaszek
Teatr Krzesiwo istnieje od 1992 roku. W swojej twórczości dąży do jak najczystszej formy teatru. Bez multimediów, mikrofonów i stroboskopów. Możliwego do zagrania w każdych warunkach. Największą rolę odgrywa słowo i ekspresja aktorska. Scenografia, rekwizyt i kostium ograniczone są do minimum. Świat przedstawiony w spektaklach grupy jest nieoczywisty – nigdy jedynie smutny lub tylko wesoły. Tak jak nasze życie, które mieści w sobie całą paletę barw i emocji – czasem słodki, czasem gorzki. Krzesiwo od początku istnienia wystawia wyłącznie spektakle na podstawie scenariuszy napisanych przez swojego instruktora – Ryszarda Polaszka. „Ścięte żonkile” są siedemnastym w jego dorobku. Grupa ma na koncie wiele nagród na różnego rodzaju festiwalach teatralnych w Polsce (m.in. Otwarty Festiwal Teatralny Odeon w Andrychowie, Międzynarodowy Festiwal Dionizje w Ciechanowie, Ogólnopolski Festiwal Teatrów Małych Igła w Ostrołęce, Zamkowe Spotkania Teatralne w Szydłowcu, Festiwal Sztuki Teatralnej w Rybniku, Festiwal Teatrów Niewielkich w Lublinie, Rypińska Wiosna Teatralna i wiele innych).
„Ścięte żonkile", to sceniczna opowieść o wykluczeniu i przemocy w stosunku do „Innego” widziana oczami drugich „Innych”. Scenariusz poprzez swoją symbolikę odwołuje się do traumatycznych doświadczeń totalitaryzmów i jest swego rodzaju przestrogą w obliczu kierunku, w jakim zmierza współczesny świat.
Spektakl w wersji offline miał swoją premierę 2 kwietnia 2023 roku. Zdobył 3. nagrodę na XLI Ogólnopolskich Spotkaniach Amatorskich Teatrów Dramatycznych, Publicystycznych, Teatrów Poezji i Kabaretów Proscenium (Nysa) oraz II Ogólnopolskim Przeglądzie Teatrów Amatorskich TOR (Smolec), a także 2. nagrodę na XIV Ogólnopolskim Amatorskim Przeglądzie Teatralno-Kabaretowym Wieżowisko (Gniewino). Uzyskał też wyróżnienia na: IX Teatralnej Majówce (Środa Wielkopolska), IX Ogólnopolskim Festiwalu Teatralnym w SCENIE „i” (Kraków), VIII Międzypokoleniowych Spotkaniach Teatralnych Relacje (Stalowa Wola) oraz VIII Przeglądzie Teatrów Amatorskich im. Marka Hermanna Kurtyna (Gdynia)."
Czas trwania: 40 min
Premiera: 02.04.2023 r.
Marta Łaska – Lublin
"A imię me - Manipulacja"
Scenariusz i reżyseria: Marta Łaska
Zespół wciąż jednoosobowy, główna i jedyna jego aktorka zajmująca się głównie małymi formami teatralnymi to absolwentka XIV Akademii Praktyk Teatralnych "Gardzienice", aktorka Teatru "Konik", miłośniczka kultury żywego słowa i dobrego jedzenia.
"A imię me - Manipulacja" - przez 20 odbywać się będzie szkolenie, które poprowadzi Pani Manipulacja, o technikach wpływu ma innych. Skupiać się będzie głównie na relacjach w tzw. "toksycznych związkach". Inspiracją był reportaż Renaty Kim pt. Dlaczego nikt nie widzi, że umieram - historie ofiar przemocy psychicznej".
Czas trwania: 20 min
Premiera: 06.04.2024 r.
Teatr NOTOCO Senior – Kraśnik
"Fredraszki, to nie wszystko"
Fot. Grzegorz Żak
Scenariusz i reżyseria: Monika Nitkiewicz-Mitrut
Występują: Barbara Gawlik, Kazimiera Hałabis, Teresa Kawęcka, Grażyna Krawczyk, Barbara Lichwa,, Barbara Pulikowska, Halina Sobczyk.
"Amatorski Teatr NOTOCO, założony i kierowany przez Monikę Nitkiewicz - Mitrut, działa w CKiP od 2011 r., a od września 2023r. w Młodzieżowym Domu Kultury w Lublinie; skupia grupy dziecięce, młodzieżowe i seniorów. Tworzy spektakle autorskie w oparciu o doświadczenia, przeżycia i pomysły uczestników. Odwołuje się do aktualnych dla danej grupy wiekowej problemów społecznych, często trudnych i stanowiących tabu, takich jak wykluczenie, problemy psychiczne, trudne relacje międzypokoleniowe czy molestowanie. W swojej działalności odwołuje się do estetyki teatru alternatywnego, łącząc elementy wizji, ruchu, tańca i teatru plastycznego. Angażuje się w ""wychowanie do teatru"" poprzez happeningi i akcje uliczne zachęcające do udziału w programie Teatr Polska na terenie miasta i miejscowych szkół oraz organizację Kraśnickich Spotkań Teatralnych - przeglądu spektakli autorskich. Grupa NOTOCO Senior istnieje od 2018 roku. Ma na swoim koncie spektakle: „Byłam, jestem, chciałabym...”(2018) i Starodzieje”(2019), „Biel/fundacja”(2021), „Sztetl Kraśnik”(2022) i „Fredraszki, to nie wszystko” (2023)"
"Pomysł teatru w teatrze to nic nowego, dlaczego grupa teatralna Seniorek gra, że gra, aktorki amatorki w roli... aktorek amatorek, ta przewrotna koncepcja wprowadza nas w jeszcze bardziej zawiłą intrygą z Fredrą w tle. A cała rzecz po to, żeby podzielić się refleksją nad kondycją kultury, tej naszej lokalnej, ale też szerzej ujętej, z wizją zagrożenia ze strony... ale może nie będziemy zdradzać za wielu szczegółów. Jedno jest pewne – intryga rodem z komedii Fredry odsłania ludzkie wady, pokazuje przywary, chociaż ten Fredro nie wszystkim „leży”, ale w końcu niedawno zakończył się rok fredrowski.
Czas trwania: 40 min
Premiera - 23.06.2023 r.
Teatr w Ogrodzie – Lublin
"Kot w butach"
Spektakl dla dzieci!
Obsada: Basia Szarwiło, Benek Byrski Kacper Kubiec
"Kot w Butach" to improwizowana, muzyczna bajka dla dzieci, opowiadająca o sprytnym i pewnym siebie kocie, który posługuje się inteligencją, błyskotliwym umysłem i sprytem, aby osiągnąć swoje cele. Opowieść tę snuje trzech złodziejaszków, zupełnie niepodobnych do tytułowego Kota. W naszej historii, Kot w Butach zostaje ofiarowany w prezencie biednemu, młodemu młynarzowi. Jest jednak szczególnie zainteresowany zdobyciem bogactwa i sławy, więc postanawia wykorzystać swoje pomysłowość i intelekt do zrealizowania swojego planu. Przeżywa niezwykłe przygody, a na swojej drodze spotyka także złodziejaszków. Podczas podróży, musi zmierzyć się z wieloma trudnościami i przeciwnościami losu. Jednak dzięki inteligencji i sprytowi udaje mu się przetrwać i finalnie odnieść sukces.
Spektakl "Kot w Butach" Teatru w Ogrodzie to opowieść dla dzieci, która uczy, że niezależnie od napotkanych na swojej drodze trudności, każdy może osiągnąć sukces swojej wytrwałości, pomysłowości oraz mądrości.
Teatr Telimena – Lesznowola
"Jury Prowincjonalne"
Scenariusz: Mirosław Olędzki
Reżyseria: Mirosław Olędzki, Anita Kochanowska- Cydzik
Teatr Telimena - Grupa teatralna działa przy GOK Lesznowola od prawie 4 lat. Ma na swoim koncie 3 premiery na scenie i 6 filmowych adaptacji. najważniejszy występ to sztuka wystawiona zaraz po pandemii - "Moralnosć pani Dulskiej".
Głównym wątkiem jest konflikt i przemiana bohatera. Spektakl opowiada o kulisach obrad Jury dedykowanego do konkursu Filmowego. Gorzka komedia o nas samych, o naszych obawach bycia sobą w każdej sytuacji. Inspiracją dla tekstu był konkurs filmowy 48 h film project Warsaw.
Czas trwania: 35 min
Premiera - maj 2024 r.
WYŻYNOWA GRUPA CHWILOWA – Ulan Majorat/Łuków
"DUZI I MALI… tak głupio wspaniali!"
Scenariusz: Sławomir Żyłka i zespół
Reżyseria: Sławomir Żyłka
Opracowanie muzyczne: Anna Lipińska
Występują: Wiktoria Czyżak, Natalia Polkowska, Julia Osiak, Nikola Chmielewska, Maksymilian Zdanowski i Wiktoria Zdanowska.
Teatr Poezji WYŻYNOWA GRUPA CHWILOWA powstał z połączonych sił artystycznych recytatorów z Gminnego Ośrodka Kultury w Ulanie-Majoracie i Łukowskiego Ośrodka Kultury
„DUZI I MALI… tak głupio wspaniali!” to spektakl podsumowujący roczną działalność łukowskich i ulańskich recytatorów. Premiera zakończyła kolejny rok działalności recytatorskiej w obu placówkach. Udało się pogodzić a wręcz scenicznie zaprzyjaźnić teksty różnych autorów. Na ten poetycki scenariusz składają się teksty Łukasza Staniszewskiego, Marianny Bocian, Magdaleny Nimer, Marcina Świetlickiego, Wisławy Szymborskiej, Ludwika Jerzego Kerna… a może nawet Adama Mickiewicza.
Czas trwania: 30 min
Premiera - 23.06.2024 r.
Adam Sokolnicki – Głębokie
"Lament paranoika"
Scenariusz, reżyseria i wykonanie: Adam Sokolnicki
Adam Sokolnicki - instruktor teatralny, wychowawca młodzieży niedostosowanej społecznie, pasjonat teatru.
Akcja monodramu tylko na pozór toczy się w ,świecie urojeń chorego człowieka. Tak naprawdę opowiada o toksycznej rzeczywistości , z która stykamy się każdego dnia. Fałszywi demagodzy, lęk przed drugim człowiekiem, chorobliwa podejrzliwość, zwątpienie w jakiekolwiek wartości. Uświadomienie sobie prawdy o tym , co nas boli, dotyka może stać się pierwszym krokiem do odważnego zaświadczenia o ukrytej na dnie naszego serca i nadziei...
Data premiery: 2014 r. - dziesięciolecie spektaklu
Czas trwania: 25 min
Karol Bieniek/Teatr NOTOCO – Kraśnik
"Tanze"
Fot. Grzegorz Żak
Scenariusz i reżyseria: Monika Nitkiewicz-Mitrut
Chorografia: Karol Bieniek
Karol Bieniek od 2021 roku aktor Teatru NOTOCO w CKiP w Kraśniku. Grał w spektaklach "Kolekcjoner twarzy", "Inhibicja kompetycyjna, czyli błędna teoria klucza i zamka", "Czerwone telefony". Przez dziesięć lat tańczył w formacji tańca towarzyskiego. Obecnie tańczy taniec ludowy i trenuje taekwondo. Recytator, miłośnik teatru i poezji, tegoroczny maturzysta.
Autorski monodram „Tanze” to historia chłopca, tancerza, dla którego taniec jest całym światem. Jest też opowieścią o dorastaniu, poszukiwaniu sensu w życiu, młodzieńczych fascynacjach i pierwszych rozczarowaniach. „Tanze” to podróż od dzieciństwa do pełnoletności, ale też w głąb siebie. Bohater musi zadać sobie pytania co jest dla niego ważne, czego tak naprawdę chce i czy to w wierzy jest jego wewnętrzna potrzebą czy formą narzuconą z zewnątrz. Czy uda mu się odnaleźć siebie? Spektakl zdobył II nagrodę na Festiwalu Najciekawszych Widowisk w Lublinie, I nagrodę na Miedzynarodowym Festiwalu Teatrów Młodzieżowych Kalejdoskop w Gardzienicach i II miejsce w finale Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego „Sam na scenie” w Słupsku".
Czas trwania: 30 min
Premiera: 27.03.2024 r.
GOSPODARZE
Teatr OKO – Ruda-Huta
"Zadra"
Fot. Robert Wróblewski
Reżyseria: Marcin Woszczewski
Scenariusz: Marcin Woszczewski według dramatu Richarda Rashke pt.: „Droga Estero”, w tłumaczeniu Marka Bema.
Występują: Marcela Dąbrowska, Karolina Szwalikowska, Marcin Woszczewski
Spektakl powstał w 2009 r. w konsultacji wówczas z Muzeum Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego wraz z filią Muzeum Byłego Hitlerowskiego Obozu Zagłady w Sobiborze oraz Stowarzyszeniem „Przyjaciół Upamiętnienia Sobiboru”.
…Leon Feldhendler, jeden z inicjatorów ucieczki z Sobiboru powiedział: „Jeśli ktokolwiek przeżyje, niech powie całemu światu co tu się działo…” historia musi się opowiadać, pamięć o tamtych czasach powinna być ciągle żywa. Ale nie o nienawiść i ciągły żal tu chodzi. Powinniśmy uczyć się pokory i wrażliwości właśnie na gruzach II Wojny Światowej...
Anna Dadas
"Zadra", spektakl opowiadający o losach więźniarki Obozu Zagłady w Sobiborze. Działania tego podjęliśmy się z potrzeby przekazywania historii wówczas zapomnianego miejsca masowej zagłady. Pierwsza odsłona zrzeszyła wielu sympatyków i szeroką widownię. Aby w dalszym ciągu przekazywać tę historię postanowiliśmy wznowić spektakl w kolejnej, czwartej już obsadzie. Tym razem na scenie zobaczymy Marcelę Dąbrowską, Karolinę Szwalikowską oraz Marcina Woszczewskiego. Spektakl ten stanowi bardzo ważny element naszej działalności, dlatego też zdecydowaliśmy aby wznowieniowy pokaz premierowy odbył się w tak ważnym momencie, jakim było 15-lecie naszego istnienia.
Marcin Woszczewski
Premiera: 12.09.2009 r.; wznowienie 29.07.2021 r.
Czas trwania: 25 minut
MMS impro – Ruda-Huta
"Gorączka"
Fot. Karolina Szwalikowska
Reżyseria: gorąca publiczność Wyżyny Teatralnej
Obsada: Marcin Woszczewski, Marcin Nawrocki, Szymon Woszczewski, Aleksandra Honory, Przemysław Borkowski, Jakub Zwolak itp.
- Improwizowane produkcje teatralne.
Nasze spektakle/pokazy są w 99.9 procentach improwizowane, pozostałą cząstkę otrzymujemy od publiczności. Na bazie jednego słowa, hasła, frazy tworzymy tu i teraz nową rzeczywistość. To od widza zależy czy wykreowany przez nas świat będzie bajkowy, baśniowy, kryminalny czy science fiction. My go stworzymy dla Was, może nieco abstrakcyjnie, ale na pewno z dużą porcją humoru. Opieramy się na interakcji z widzem, który szybko przenika do współtworzonego świata.
REKLAMA! W naszej ofercie znajdziecie zarówno krótkie, jak i długie formy improwizacji teatralnej, od krótkich etiud do niemalże pełnowymiarowych spektakli. Wszystko powstaje na oczach widza, bez scenariusza, w oparciu o sugestie publiczności i naszą wyobraźnię. Wystąpić możemy niemalże wszędzie i przy każdej okazji. Przestrzeń również nie stanowi problemu, mogą to być domy kultury, restauracje, puby, sale widowiskowe, plenery, szkoły itp.
Premiera: 1 sierpnia 2024 r.
Czas trwania: 66,5 minuty.
Informacje:
- Dołącz do wydarzenia na Facebooku
- Informacje / rezerwacja miejsc: 573 292 666.
- Centrum Kultury i Rekreacji w Rudce, Rudka 58, 22-110 Rud-Huta.
- Huta Kultury – ul. Targowa 9, 22-110 Ruda-Huta.
Festiwal Wyżyna Teatralna jest objęty Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Lubelskiego