Drukuj

 WYŻYNA TEATRALNA 2012
Festiwal Teatrów i Monodramistów

Witold Gombrowicz
Dzienniki

Scenariusz: Mikołaj Grabowski
Reżyseria: Mikołaj Grabowski
Scenografia: Mikołaj Grabowski
Muzyka: Olga Mysłowska

fot. archiwum GOK Ruda-Huta, Teatr IMKA, filmpolski.pl

OBSADA: Iwona Bielska, Olga Mysłowska, Mikołaj Grabowski, Tomasz Karolak

Dzienniki w sposób ironiczny, cyniczny i z humorem opowiadają losy aktora, który w dyskusji ze sobą samym podejmuje dialog z tradycją kultury polskiej. Komentuje bieżące wydarzenia polityczne dotyczące Polski i jej miejsca w Europie oraz świecie. Styl pracy powoduje, iż "Dzienniki" są zapisem poszukiwania własnej tożsamości oraz sensu własnej indywidualności...

UWAGA na ten spektakl obowiązuje indywidualna rezerwacja miejsc !!! tel. 790 797 161


Przemysław Gąsiorowicz
Nienawidzę

Reżyseria: Viktor Gerson
Scenariusz: Marek Koterski
Scenografia: Szlomo Horain
Choreografia: Viktor Gerson
Światło: Szlomo Horain

OBSADA: Przemysław Gąsiorowicz

Czas trwania: około 30-40 min

Utwór literacki Marka Koterskiego p.t. „Nienawidzę” został opublikowany w „Dialogu” w roku 1991.  Jest on pierwowzorem, czy też zaczynem dla powstałego w roku 2000 tekstu p.t. „Dzień Świra” (również opublikowanego w „Dialogu”). Fragmenty „Nienawidzę” pojawiły się także w filmie fabularnym Marka Koterskiego p.t. „Dzień Świra”.
Jest to krótka historia jednego dnia z życia nauczyciela języka polskiego – człowieka skrajnie sfrustrowanego i wyczerpanego nerwowo. Powodem jego frustracji, nerwicy i tytułowej nienawiści do wszystkiego i wszystkich jest kraj, w którym przyszło mu żyć – Polska. Marek Koterski, ustami polskiego nauczyciela zdaje się mówić: „Rodaku! Jeśli jeszcze wahasz się czy emigrować z Polski, czy nie – nie wahaj się. Zrób to! Ratuj się póki możesz!”
„Nienawidzę” to tekst na wskroś tragikomiczny. Kiedy czytałem go po raz pierwszy, to bolał mnie brzuch i płakałem ze śmiechu. Przy każdym następnym czytaniu nadal płakałem, ale już nie ze śmiechu…
Jednak z całego utworu najważniejsze jest dla mnie ostatnie zdanie. To dla niego postanowiłem zrobić ten spektakl.

Viktor Gerson


 Przemysław Gąsiorowicz
6 lekcji, czyli aktorstwo dla potłuczonych

Reżyseria: Szlomo Horain
Scenariusz: Marian Puzon
Scenografia: Viktor Gerson
Choreografia: Szlomo Horain
Światło: Viktor Gerson

Występuje: Przemysław Gąsiorowicz

Czas trwania: około 30 – 35 min.
Data premiery: 5 lutego 2012 r.

6 lekcji, czyli aktorstwo dla potłuczonych - to całkowicie autorski One Man Show Przemka Gąsiorowicza.
Jeśli myślisz, że wiesz coś o aktorstwie, albo zdaje ci się, że coś wiesz o kabarecie – uwierz mi: nie wiesz nic! „6 lekcji…” uświadomi ci to. Dość powiedzieć, że ten spektakl jest… psychiczny. A wykonawca ma kompletnie „zerwany dekiel”. „6 lekcji…”, to spektakl totalnie pojechany. Spektakl dla pomyleńców. Twórca i wykonawca tego szokującego dzieła wypełnia sobą całą przestrzeń sali widowiskowej. Scena, to dla niego za mało. Kulisy – za mało. Zaplecze – za mało. Widownia – już lepiej. Przyjdź i zobacz wszystkie możliwe ludzkie pokraczności, połączone ze wszystkimi możliwymi minami świata! Chcesz zostać aktorem? Przyjdź i zobacz, jak to się kończy. Dzięki temu poważnie przemyślisz swój krok. Ten spektakl cię zmieni. Po nim nic już nie będzie takie samo…


Przemysław Gąsiorowicz - Aktor teatralny (Teatr im. J. Osterwy w Lublinie), filmowy (Pitbull, Czas Honoru, At Oglog), konferansjer, kabareciarz, showman, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Wydział Aktorski,  Niepublicznej Szkoły Aktorskiej SPOT w Krakowie, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Historyczny, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej, kierunek etnologia. Uczeń m.in. Jana Peszka, Mikołaja Grabowskiego, Jerzego Stuhra, Krzysztofa Globisza, Anny Polony, Marty Stebnickiej i Olgi Szwajgier. Przyjaciel Teatru OKO i Wyżyny Teatralnej.


 Teatr Przedmieście
Obietnica
Reżyseria:  Aneta Adamska
Scenariusz: Aneta Adamska
Muzyka:  Jakub Adamski
Dźwięk: Mariola Bukowy
Światło: Mariola Bukowy

OBSADA: Aneta Adamska, Jakub Adamski, Łukasz Lisowski, Paweł Sroka, Maciej Szukała, Iwona Żytecka (Iga Olszyńska)

Czas trwania: 50 min

Premiera: 2.04.2011r.

Teatr Przedmieście powstał w 2001 roku  z inicjatywy Anety Adamskiej. Stworzyła ona bardzo szybko konsekwentną wizję prowadzenia pracy nad przedstawieniami. W sierpniu 2006 roku zespół zmienił swoją siedzibę na Łańcut, gdzie pracował w  Miejskim Domu Kultury do sierpnia 2010 roku.  Od tego czasu teatr działa niezależnie i wystawia swoje sztuki w Rzeszowie.Teatr Przedmieście był doceniany za swoją pracę artystyczną i może się poszczycić wieloma nagrodami i wyróżnieniami na festiwalach teatralnych w Polsce i Europie.
Teatr inicjuje i organizuje różnorodne wydarzenia o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym. Są to m. in.: Międzynarodowe Spotkania Teatru Alternatywnego „Łańcuckie Noce Teatralne”, konferencję naukową "Źródła Pamięci. Grotowski- Kantor - Szajna", Ogólnopolskie Warsztaty Teatralne, warsztaty dla pań „Ścieżki kobiet”, a także prowadzi zajęcia edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

Obietnice – Są historie w naszym życiu, które wymykają się wszelkim definicjom. Są wydarzenia przełomowe, które z biegiem lat urastają do momentów symbolicznych i najważniejszych. Są opowieści, które opowiada się całe życie, nie po to aby zrozumieć, ale po to żeby w tej opowieści ożyć od nowa.
Więcej o informacji o Teatrze Przedmieście znajdziesz na www.teatrprzedmiescie.pl


 Teatr Gravite
Klitajmestra

Reżyseria: Tomek Gładosz
Scenariusz: zespół Gravite
Scenografia i choreografia: Gravite
Dźwięk: Weronika Krzeszczyk
Światło: Weronika Krzeszczyk

OBSADA: Edyta Wójcik, Dorota Prończuk, Aneta Gwarda, Paulina Sikora, Patrycja Maj, Dagmara Buczyńska, Andrzej Stępkowski.

 Czas trwania: 30 min

Prapremiera: 02.06.2012r.

Teatr Gravite ukształtował się między kwietniem a wrześniem 2010 roku. Od początku działalności związany z Centrum Kultury w Łęcznej. Skupia ludzi, dla których teatr stał się nierozerwalną cząstką życia. Bliskość Gardzienic i Ośrodka Praktyk Teatralnych sprawiła, że właśnie stamtąd zaczęli czerpać wiedzę i fascynację teatrem. Tam właśnie, pod czujnym okiem Tomasza Rodowicza, a potem Mariusza Gołaja i Joanny Holcgrebber, stawiali swoje pierwsze kroki w świecie teatru. Teraz, bogatsi o doświadczenia związane z pracą i wspólnym pojmowaniem przetrzeni teatru mają za sobą dwa spektakle: "Border", którego premiera odbyła się w czerwcu 2010 roku, oraz szkic teatralny "Trojanki (pierwszy pokaz w listopadzie 2010 roku). W 2011 roku ze spektaklem "Trojanki" brali udział m.in. w Wyżynie Teatralnej, Nocy Kultury, przeglądach teatralnych w Jarosławiu oraz Dniach Pokoju.

Esej teatralny Klitajmestra to druga część tryptyku poświęconego bohaterom mitu o wojnie trojańskiej. Pierwsza część to Trojanki zrealizowane na przełomie 2010/11. „Staramy się przedstawiać postacie pominięte w hymnach i peanach na cześć zwycięzców i bohaterów trojańskich. Zarówno kobiety z Troi jak też Klitajmestra nie doczekały się pochwalnych pieśni wychwalających ich bohaterstwo, tak, tak - BOHATERSTWO. Chcemy chociaż w maleńkiej części zapełni tą lukę. Spektakl powstał na podstawie tekstów Eurypidesa, Ajschylosa oraz własnych obserwacji i przemyśleń". Więcej informacji o Teatrze Gravite znajdziesz na: www.teatrgravite.pl


 Teatr Na Chwilę
Cielsko

Reżyseria:  Paweł Kubicki i Dominik Smaruj
Scenariusz: Paweł Kubicki i Dominik Smaruj

OBSADA: Paweł Kubicki i Dominik Smaruj

Czas trwania: 35-40 min.

Premiera: 28.03.201r.

Teatr Na Chwilę – Cielsko było dla mnie zwycięzcą tego wieczoru. Na pustej scenie pojawiło się zaledwie dwóch aktorów. Żadnych rekwizytów (nie licząc piłeczki pingpongowej). Uczeń i mistrz. Jeden o wątpliwym poziomie IQ, drugi niczym mędrzec ze stoickim spokojem i cierpliwością wykładał pierwszemu życiowe prawdy. Publiczność bawiła się znakomicie, co można było odczytać z gromkiego śmiechu, który raz po raz rozbrzmiewał na sali. Dialogi w Cielsku były pełne humoru i ironii. Spektakl traktował o ludzkiej wędrówce przez życie. O historii, teorii ewolucji, ludzkich wyborach. Słabości i ułomności ludzkiego ciała. Perspektywach na przyszłość. Wszystko ukazane w sposób przejaskrawiony, groteskowy. Pozornie nic na serio, w praktyce – niezwykle prawdziwe widowisko.


 Teatr Krzyk
eksPLoracja

Reżyseria: Marek Kościółek
Scenariusz: ZESPÓŁ

OBSADA: Anna Giniewska, Mateusz Zadala, Marcin Pławski, Marek Kościółek

Czas trwania: 45 min.

Premiera: 21.04.2011

eksPLoracja: Każdy zespół chcący istnieć i współtworzyć swoją rzeczywistość razem wkracza w czas najtrudniejszych wyborów. Okres próby porównać można do badania nieznanych dziedzin i obszarów, w których chce się przebywać całą grupą. Tkanka zespołu nastawiona jest na żądła rzeczywistości. Niepokój zespołowości to nasza obecna partytura, która chcemy się podzielić z widzami. Najnowszy spektakl można też nazwać szkicem na temat wyborów, przed którymi stajemy, albo iluzji, że takowych dokonujemy. Jako inspirację potraktowaliśmy wydarzenia z historii Polski przed rokiem 1989. Nie traktujemy ich jednak, jako zbioru popkulturowych gadżetów, ani jako wydumanego mitu założycielskiego współczesnej Polski i Europy. dzielimy się naszą refleksją szukając przez pryzmat przeżyć naszych ojców i matek. Zrozumienie decyzji, za które prędzej, czy później przychodzi nam zapłacić wysoką cenę, jest mądrością, do której się dochodzi przez wiele lat. Nierzadko przy tym boleśnie i tragicznie. Można tylko wierzyć, że więzi, których zrozumieć nie sposób, ostatecznie okażą się węzłem na całe życie.

Teatr Krzyk: Specyfika naszej pracy nie polega na realizowaniu spektakli według gotowego scenariusza, obce nam jest również tak zwane "pisanie na scenie". Zgodnie ze specyfiką naszej pracy, najważniejszym spoiwem, dzięki któremu powstają przedstawienia, jest grupa. Wspólne przebywanie, docieranie do siebie w kontekście czysto ludzkim, przeżywane razem zarówno sukcesy, jak i porażki i kryzysy, przekładają się na aspekt pracy scenicznej.
W czasie ponad dziesięcioletniej działalności artystycznej stworzyliśmy własną metodę pracy, której najważniejszym hasłem jest właśnie grupowość - pojmowana jako wzajemna odpowiedzialność.

Więcej o Teatrze Krzyk i spektaklu eksPLoracja znajdziesz na: www.krzyk.art.pl


 Teatrzyk Straszydełka
Na Arce o ósmej

Reżyseria: Sławomir Żyłka, Barbara Michalczuk
Scenariusz: Sławomir Żyłka, Barbara Michalczuk
Muzyka: Przemysław Nurzyński
Scenografia: Sławomir Żyłka

OBSADA: Aleksandra Niebrzegowska, Patryk Łazuga, Paweł Juszczyński, Rafał Nurzyński, Damian Rafał, Adam Lipiński

 

 Czas trwania: 25 min.
Premiera: 08.03.2012r.

Teatr Straszydełka w obecnym składzie działa od września 2009 roku. Przygotowuje programy artystyczne na uroczystości środowiskowe i szkolne. Jego niektórzy członkowie z sukcesami także biorą udział w konkursach recytatorskich.

Na arce o ósmej – To z pozoru prościutka historia opowiadana jest bez ukrywania wad bohaterów i ich nie zawsze jednoznacznych zachowań moralnych. Zabawne scenki korzystnie łagodzą dydaktyczny i moralizatorski niekiedy charakter opowieści ULRICHA HUBA „O ósmej na arce”.


 Duet Męski Bez Nazwy
Ixiński

Reżyseria: Adam Sokolnicki, Karol Grochowski
Scenariusz: Adam Sokolnicki, Karol Grochowski

OBSADA: Adam Sokolnicki, Karol Grochowski

 

Czas trwania: 20-25 minut
Premiera: 08.07.2012r

Duet męski bez nazwy tworzony jest przez miłośników teatru, którzy na co dzień pracują z dziewczętami przebywającymi w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym Podgłębokie.

Ixsiński – inspiracją do powstania spektaklu był tomik opowiadań Arkadija Awerczenki pt. ,,Pies łańcuchowy i inne humoreski”. -,,Sazonow”. Przedstawienie zostało uwspółcześnione, głównym wątkiem jest zdrada kobiety, która porzuca wartościowego mężczyznę dla miernego, bufoniastego pisarza. Zdradzony dowiaduje się o tym i pragnie wyrównać rachunki z kochankiem żony. Jakie będą tego konsekwencje zobaczymy na scenie.


 Teatr Hesperydy
Koniec - Początkiem

Reżyseria: Elżbieta Dopieralska
Scenariusz: spektakl autorski
Muzyka:  Krzysztof Kantyka
Choreografia: Sebastian Jakimiuk

 

Czas trwania: 30 min

„Teatr liryczny to teraz rzadkość, w większości przedstawień teatry prześcigają się w swej wulgarności”. Maszewo 2011. "Muzyka była pięknie rozpływającym się tłem całości, a prostota przekazu i piękno obrazu to to czego dziś brakuje w teatrze ”- Police 2011. „Koniec-Początkiem” to autorski spektakl ukazujący kolejne etapy życia. Poczęcie, narodziny, dorosłość, starość to wszystko pokazane za pomocą subtelnych i delikatnych obrazów, dźwięków, świateł, tańca i ruch.


 Grupa Pomarańcze w Uchu Na Skarpie Bez Kartki
Najmniejszy Klaun w Wiosce

Reżyseria: Karol Barcki
Scenariusz: Karol Barcki, Michał Stempkowski
Muzyka: Michał Stempkowski
Scenografia: posiadamy własną (Michał Stempkowski)

OBSADA: Karol Barcki, Michał Stempkowski

Czas trwania: 35 minut
Premiera: Kwiecień 2012 r.

Opis Teatru na wesoło:
Grupa Teatralna "Pomarańcze w Uchu na Skarpie bez Kartki"
"Nasza grupa powstała w lutym 2006 z winy Marka Kościółka, Daniela Jacewicza i Nas samych, wtedy daliśmy się im namówić na założenie Pomarańczy. Miało być fajnie. Teraz żaden z nie skończył studiów. Jesteśmy grupą teatralną, która zajmuje się wszystkim tym czym nie zajmują się inne teatry: Kłócimy się zamiast robić próby, nie piszemy scenariuszów do spektakli, jeździmy na zloty Fanów Gwiezdnych Wojen, częściej podróżujemy po Polsce próbować kebaby w różnych miastach niż jesteśmy zapraszani na festiwale teatralne, ale to może dlatego, że lubimy parodiować inne teatry, a te potem nas nie lubią i nie chcą do siebie zapraszać, albo dlatego, ze rzucamy w nich kiełbasą lub oblewamy napojami. Dużo można by o Nas pisać, ale i tak nikt tego nie czyta. W tym roku Teatr Krzyk postanowił nam zapłacić za to żebyśmy nie grali na Krzykowisku, niestety żaden z członków Pomarańczy nie ma prawa jazdy więc nie mogliśmy odebrać pieniędzy i w ten sposób po raz kolejny jesteśmy uczestnikami Festiwalu. Naszym największym osiągnięciem jako teatr niezależny jest to, że nie mamy konta na Facebook'u."

Albo poważny:
Grupa Teatralna "Pomarańcze w Uchu na Skarpie bez Kartki"
Nasza grupa powstała w lutym 2006, poprzez regularne uczestnictwo w warsztatach prowadzonych przez Teatr Brama, trafiliśmy na własny oryginalny styl, nad którym ciągle pracujemy i próbujemy go udoskonalić. Z czasem postanowiliśmy zacząć działać na większą skale. niż Goleniów. Mamy już trochę doświadczenia. Pomagaliśmy organizować kilka festiwali takich jak Festiwal Teatralny Bramat, Festiwal Kabaretowy Chichot, Przegląd Młodych Teatrów Łaknienia, Wiejski Festiwal Sztuki w Strzelewie, Biesiada Teatralna Wejrzenia, 730-lecie Miasta Maszewo, Międzynarodowe Spotkania Młodego Teatru Okna. W większości tych imprez o ile nie we wszystkich występowaliśmy. Graliśmy także w Szczecnie na Festiwalu FAMA, w Goleniowie na festiwalu "Teatralna Jesień 2008" oraz Krzykowisku 2009, co bardzo miło wspominamy. Pomagamy i wspieramy Teatr Brama, Teatr Krzyk i Teatr Kana. Działamy także na ulicy i w plenerze, organizując pokazy fireshow i happeningi. Grupa założona została z inicjatywy Karola Barckiego, Marka Kościółka i Daniela Jacewicza (Ci dwaj ostatni dali iskre zapalną, że fajnie aby coś się "narodziło"). Od 2011 roku grupa działa także w Poznaniu i tam realizuje coraz więcej nowych projektów.

Inspiracją była dla Nas encyklopedyczna notatka o tym kim jest Klaun, służy nam też ona jako opis spektaklu:
Klaun (ang. clown) – artysta komediowy występujący najczęściej w cyrku. Wyróżnia się specjalnym makijażem, w którym dominuje biel i czerwień. Klauni nie mówią podczas występów. Co najwyżej wydają dźwięki odzwierciedlające nastrój niebędące słowami. Bardzo ważną rolę odgrywa mimika. Biały puder pokrywający całą twarz, szminka wykraczająca poza usta i rumieńce pozwalają dostrzegać niewerbalne przekazy nawet tym widzom, którzy siedzą na odległych miejscach. Inne cechy to strój, którego charakterystyczne elementy to: groteskowo duże buty oraz luźne lub w inny sposób niedopasowane ubranie, sztuczny nos w kształcie czerwonej kuli jakby miał katar. Może być maleńki kapelusik z kwiatkiem na długiej antence. Peruka lub sztuczna łysina. Całe ubranie powinno składać się z wielu jaskrawych kolorów. Może być jednolitym kombinezonem imitującym ogromny brzuch i uda. Skecze klaunów stanowią zwykle przerywnik głównego przedstawienia. Zawierają one najczęściej elementy slapstickowe i wymagające zdolności akrobatycznych.

Więcej informacji o Grupie PWUNSBK znajdziesz na stronie: www.pomarancze.wsdn.pl


Grupa Teatralna Plaster
Kubuś - czyli uległość

Reżyseria: Paweł Sroka
Scenariusz: Paweł Sroka
Muzyka: Wiktor Marut
Scenografia: Paweł Sroka
Światło: Paweł Sroka

Czas trwania: 30 min.
Premiera: 26 IV 2012r.

Kubuś czyli uległość” – wyróżnienie na Festiwalu Teatrów Młodzieżowych „Inny” Krosno 2012r.


 Grupa Teatralna Plaster
Ubu Król - Oprawcy

Reżyseria: Paweł Sroka
Scenariusz: Paweł Sroka
Muzyka: Wiktor Marut
Scenografia: Paweł Sroka
Światło: Paweł Sroka

Czas trwania: 20 min.
Premiera: 2 VI 2011r.

Ubu Król - oprawcy” – Złota Otwarta Kutyna na Festiwalu Teatrów Młodzieżowych „Inny” Krosno 2011r, Brązowa Misa Borowiny na Konfrontacjach Teatrów Amatorskich „Biesiada Teatralna” Horyniec Zdrój 2012r, I miejsce na 7 Ogólnopolskich Prezentacjach Teatrów Poszukujących o nagrodę T .Kantora w Wielopolu Skrzyńskim 2012r.

Więcej o Grupie Teatralnej Plaster znajdziesz na: www.mok-jar.pl


Teatr OKO
f JAK WARIATKI

Reżyseria:  Marcin Woszczewski
Scenariusz: Marcin Woszczewski i wariatki
Lektor z offu: Maria Wróblewska
Choreografia: Aleksandra Polska Bartylak
Światła, kostiumy i scenografia: Marcin Woszczewski i grupa

 

Prapremiera

Szczegółowe informacje o spektaklu ---> tutaj


 Teatr OKO
Prze Życie
Reżyseria:  Marcin Woszczewski

Szczegółowe informacje o spektaklu ---> tutaj


Teatr OKO
Ciacho
Reżyseria:  Marcin Woszczewski

Szczegółowe informacje o spektaklu ---> tutaj


Zespół Teatralny Pacholęta
Gdzie jesteś wiosno

Reżyseria: Małgorzata Zając

Zespół teatralny PACHOLĘTA działa w Gminnym Ośrodku Kultury w Zalesiu od 17 lat. Zmieniają się tylko jego uczestnicy. Instruktorem prowadzącym zajęcia i założycielem tego zespołu jest Małgorzata Zając. Zespół osiąga wiele sukcesów, nagród i wyróżnień. Wielokrotnie występował na Festiwalu Najciekawszych Widowisk Teatralnych w Lublinie i na Scenie Młodych w Centrum Kultury także w Lublinie. Od wielu lat uczestniczymy w Bialskich Spotkaniach Teatralnych. Braliśmy udział w warsztatach teatralnych w Drohiczynie i Janowie Podlaskim. Zajęcia prowadzili zawodowi aktorzy z Teatru „Lalki i Aktora” w Białymstoku.                                                                               
Jesteśmy pełni zapału i entuzjazmu w tworzeniu nowych przedstawień i etiud. Naszym nowym przedstawieniem jest widowisko „Gdzie jesteś wiosno?”.  Zajęcia odbywają się na pięknej scenie w naszym domu kultury. Posiadamy własną garderobę. Zgromadziliśmy wiele ciekawych strojów teatralnych. Stale się  rozwijamy. Swoimi występami uświetniamy uroczystości szkolne, lokalne, środowiskowe, powiatowe i wojewódzkie.


Festiwal Wyżyna Teatralna jest objęty Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Lubelskiego


 

 


Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Przyznanej Pomocy na operacje z zakresu małych projektów w ramach działania  413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013 ,pt.: „Festiwal Teatrów i Monodramistów Wyżyna Teatralna” realizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Rudzie-Hucie.